Deklaracja dostępności cyfrowej
- Szczegóły
- Kategoria: Deklaracja dostępności cyfrowej
- Odsłony: 3275
Wstęp deklaracji
Urząd Gminy Czernichów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serisu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego: https://gmina.czernichow.pl
Urząd Gminy Czernichów
ul. Gminna 1
32-070 Czernichów
tel: 12 270 21 04
Data publikacji strony internetowej: 2012-05-17
Data ostatniej aktualizacji: 2025-03-17
- Nie wszystkie zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF są dostępne cyfrowo w całości.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Ułatwienia w serwisie Urzedu
Serwis Urzędu posiadają następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- mapa strony
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2020-01-07
Oświadczenie sporządzono dnia : 2025-03-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Maciej Gałka
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 12 270 21 04 wew 136
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna i komunikacyjno-informacyjna
- Przed budynkiem wyznaczone są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku prowadzi jedno wejście główne.
- Do wejścia głównego prowadzą schody, jak również podjazd dla wózków inwalidzkich.
- Drzwi główne nie otwierają się automatycznie, aby wejść musisz pociągnąć za klamkę. Nie ma również głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Jeżeli napotkasz jakiekolwiek problemy z otwarciem drzwi lub wejściem do budynku skorzystaj z dzwonka, który znajduje się po prawej stronie drzwi, a wówczas urzędnik wyjdzie na zewnątrz i udzieli Ci pomocy.
- Po wejściu do budynku (na parterze) znajduje się Biuro obsługi Klienta. Udaj się tam bezpośrednio, aby załatwić sprawę lub uzyskać informację. W tym miejscu znajduje się pętla indukcyjna. Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego lub implantu musisz przełączyć je w tryb cewki indukcyjnej.
- W Biurze Obsługi Klienta dowiesz się:
- jak załatwić sprawę,
- dostaniesz wzory dokumentów,
- złożysz potrzebne dokumenty,
- możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu dokumentów,
- możesz poprosić o wezwanie pracownika właściwego wydziału w celu załatwienia sprawy.
- Wewnątrz budynku, na parterze, znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W toalecie zamontowany został system pomocy z przyciskiem bezpieczeństwa.
- W całym budynku wykonano kontrastowania drzwi przez odróżnienie ich od ściany ciemnym kolorem.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego dla osób, które zgłoszą taką potrzebę. Termin realizacji wizyty z udziałem tłumacza języka migowego wynosi 3 dni.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pies musi mieć uprzęż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego. Musisz mieć także przy sobie zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych psa.
- Z uwagi na przeszkody techniczne uniemożliwiające dostanie się do pomieszczeń na poszczególnych poziomach (budynek nie jest wyposażony w windę ani w platformę, w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących), zapewniamy dostęp alternatywny poprzez obsługę w wyznaczonym miejscu, którym w Urzędzie Gminy Czernichów jest parter budynku.
- Jeżeli nie możesz skorzystać z usług urzędu z powodu braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej wypełnij „Wniosek o zapewnienie dostępności”
Procedura wnioskowo skargowa:
Zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami, każda osoba może poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, a każda osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej na warunkach określonych w ustawie.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi na brak dostępności zgodnie z art. 32 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON.
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności.
Stronami postępowania wszczętego na skutek wniesienia skargi są skarżący oraz podmiot publiczny, którego działalności dotyczy treść skargi.
Postępowanie przed Prezesem Zarządu PFRON jest postępowaniem jednoinstancyjnym.