Wstęp deklaracji

Urząd Gminy Czernichów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serisu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego: https://gmina.czernichow.pl

Dane teleadresowe jednostki:

Urząd Gminy Czernichów

ul. Gminna 1

32-070 Czernichów

tel: 12 270 21 04

Data publikacji strony internetowej: 2012-05-17

Data ostatniej aktualizacji: 2025-03-17

Serwis internetowy Urzedu jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Nie wszystkie zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF są dostępne cyfrowo w całości.
  2. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.


Ułatwienia w serwisie Urzedu

Serwis Urzędu posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • mapa strony

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia 2020-01-07

Oświadczenie sporządzono dnia : 2025-03-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Maciej Gałka 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Telefon: 12 270 21 04 wew 136

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

 

 

Dostępność architektoniczna i komunikacyjno-informacyjna

  1. Przed budynkiem wyznaczone są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  2. Do budynku prowadzi jedno wejście główne.
  3. Do wejścia głównego prowadzą schody, jak również podjazd dla wózków inwalidzkich.
  4. Drzwi główne nie otwierają się automatycznie, aby wejść musisz pociągnąć za klamkę. Nie ma również głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Jeżeli napotkasz jakiekolwiek problemy z otwarciem drzwi lub wejściem do budynku skorzystaj z dzwonka, który znajduje się po prawej stronie drzwi, a wówczas urzędnik wyjdzie na zewnątrz i udzieli Ci pomocy.
  5. Po wejściu do budynku (na parterze) znajduje się Biuro obsługi Klienta. Udaj się tam bezpośrednio, aby załatwić sprawę lub uzyskać informację. W tym miejscu znajduje się pętla indukcyjna. Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego lub implantu musisz przełączyć je w tryb cewki indukcyjnej.
  6. W Biurze Obsługi Klienta dowiesz się:
  • jak załatwić sprawę,
  • dostaniesz wzory dokumentów,
  • złożysz potrzebne dokumenty,
  • możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu dokumentów,
  • możesz poprosić o wezwanie pracownika właściwego wydziału w celu załatwienia sprawy.
  1. Wewnątrz budynku, na parterze, znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W toalecie zamontowany został system pomocy z przyciskiem bezpieczeństwa.
  2. W całym budynku wykonano kontrastowania drzwi przez odróżnienie ich od ściany ciemnym kolorem.
  3. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego dla osób, które zgłoszą taką potrzebę. Termin realizacji wizyty z udziałem tłumacza języka migowego wynosi 3 dni.
  4. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pies musi mieć uprzęż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego. Musisz mieć także przy sobie zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych psa.
  5. Z uwagi na przeszkody techniczne uniemożliwiające dostanie się do pomieszczeń na poszczególnych poziomach (budynek nie jest wyposażony w windę ani w platformę, w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących), zapewniamy dostęp alternatywny poprzez obsługę w wyznaczonym miejscu, którym w Urzędzie Gminy Czernichów jest parter budynku.
  6. Jeżeli nie możesz skorzystać z usług urzędu z powodu braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej wypełnij „Wniosek o zapewnienie dostępności”

Procedura wnioskowo skargowa:

Zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze

szczególnymi potrzebami, każda osoba może poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, a każda osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej na warunkach określonych w ustawie.

W przypadku gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi na brak dostępności zgodnie z art. 32 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON.

Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności.

Stronami postępowania wszczętego na skutek wniesienia skargi są skarżący oraz podmiot publiczny, którego działalności dotyczy treść skargi.

Postępowanie przed Prezesem Zarządu PFRON jest postępowaniem jednoinstancyjnym.